Home / Antwoord op artikelen van evangelisten / Droeg de profeet sav op om honden te vermoorden?

Droeg de profeet sav op om honden te vermoorden?

De hadieth kunnen als volgt opgesomd worden: Bukhari Vol. 4, #540, Abu Dawud #2839, Muslim #3814, Muslim #Number 055, Muslim #3813, #3814 says

Het is verboden zoals ibn abdelbarr aangeeft om honden te doden die niet gevaarlijk zijn voor mensen.

Ibn kudame levert over dat enkel aanvallende honden oftewel agressieve honden die mensen aanvallen vermoord mogen worden andere mag het zeer zeker niet. (İbn Kudame, a.g.e; el-Mektebetu’ş-Şamile, IV/14). Ook als een hond agressief is maar mensen niet aanvalt of tot last is, is het verboden om deze te vermoorden. (Haşyetu’l-Beycermî Ala’l-Menhec; el-Mektebetu’ş-Şamile, I/474).

Het vermoorden van gevaarlijke dieren niet enkel honden, die mensen aanvallen moet ook op een zo min mogelijk pijnlijk manier gebeuren. Het woord dat wordt gebruikt, voor honden in de ahadieth geldt niet enkel voor honden. Maar ook slangen of wolven. Het woord; el kelb el akur is dus niet enkel honden maar alle dieren die mensen tot last zijn zoals wolven en slangen. Het woord hond wordt ook soms in zijn uitspraken gebruikt als metafoor.

Vijf dieren zijn ‘fasiq’ ‘halal zijn’ (volgens ibn arabi) die kunnen worden gedood in de harem van Mekka. Deze; rat, schorpioen, kraai, groentje en roofzuchtige hond.” (in een overlevering: zelfs als een persoon in ihram is, kan hij ze doden.) (Bukhari, Bedu’l-halk, 16; Muslim, Hajj, 9: 66-72).

Münavî (1031/1622) betekent البّٗي/ pikzwarte hond. De meest agressieve van de honden, de scherpste, de minst behulpzame, en.

Daarom werd hij genoemd als de duivel.

Alsof de christenen een probleem hebben met het wordt zwart? Terwijl ze in hun eigen geschriften ‘nigger’ gebruiken om een zwarte man aan te duiden en nadrukkelijk het woord ‘zwart’ gebruiken en hetgeen wordt vertaald met ‘nigger’ in hun vertalingen.

◄ Acts 13:1 ►

Now there were in the church that was at Antioch certain prophets and teachers; as Barnabas, and Simeon that was called Niger

Barnes notes; Simeon that was called Niger – “Niger” is a Latin name meaning “black.” Why the name was given is not known. Nothing more is known of him than is mentioned here.

In de hadith wordt vermeld dat een zondige vrouw (prostituee) die water geeft aan een hond die op het punt staat te sterven van de dorst, in de paradijs is. (Bukhari, Anbiya 54; Muslim, Salam 155.) dus het geven van water aan een hond kan leidde ertoe dat een vrouw het paradijs betrad.

De reden dat een hond of konijn niet als huisdier genomen mag worden heeft hygiënische redenen, en het feit dat deze dieren in de natuur thuishoren en niet opgesloten moeten zitten in een appartement.

“Het schoonmaken van de kom van een van jullie, waarin de hond zijn mond heeft gestoken, is om hem zeven keer te wassen.” Ahmed, Bukhari, moslim. Dit neemt niet weg dat imam malik verklaart dat de hond geen onrein dier is. Sterker nog dit is de mening van imam Buhari, abu hanifa, imam malik en anderen. In levicticus 11 worden talloze onreine dieren genoemd.

1: de profeet sav gaf aan dat slechts agressieve en specifieke honden vermoord moesten worden. En dit enkel als ze aanvallend waren.

Ibn Mughaffal reported: Allah’s messenger ordered the killing of dogs and then said, “what is the trouble with them (the people of Medina? How dogs are nuisances to them (the citizens of Medina)? He then permitted keeping of dogs for hunting and (the protection of) herds. …[and for] for the protection of cultivated land. (Muslin 3814)

Jezus gaf toestemming voor de moord van 2000 varkens in marcus 5:13. In bridgeway commentary staat het volgende; “To Jesus the life of one person was more important than the lives of two thousand pigs”.

2: de profeet sav gaf aan voor een bepaalde periode om de honden te vermoorden.  Voor hygiënische doeleinden. Maar ook vanwege het houden van honden in de huishouden, wat het huis onhygiënisch maakte. De profeet sav zegt hygiene is het helft van de het geloof.

Het misbruiken van de dieren voor bepaalde doeleinden. En ook vanwege de aanwezigheid van bepaalde demonen in de honden. Een voorbeeld hiervan is dat de honden onder meer ook in de moskee pisten. Dit was gebonden – het vermoorden van de honden – voor een specifieke tijd en na die tijd verbood de profeet sav het om honden te vermoorden. Dit is dan ook de norm voor de moslims (zie mening ibn abdelbarr, ibn kudame imam malik en alle overige geleerden) dat het verboden is om hen te vermoorden, mits ze aanvallend zijn en bijvoorbeeld kinderen aanvallen.

Umar (ra) verhaalt:

“Tijdens de tijd van de Boodschapper van Allah, gingen honden de moskee in en uit en zelfs plassen. Daarom sprenkelden ze geen water (om de moskee te wassen).

3: jezus stond het toe dat de demonen in de kudde varkens zouden gaan. 5;13 He gave them permission, and the impure spirits came out and went into the pigs. The herd, about two thousand in number, rushed down the steep bank into the lake and were drowned. Waarom gaf jezus goedkeuring om 2000 varkens af te slachten? Waar in de hadieth staat dat er 2000 honden zijn afgeslacht?

Maimonides (the 12th-century scholar) reaffirmed that requirement and noted that dogs cause damage that is “substantial and frequent.” The Shulchan Aruch (a 16th-century code of Jewish law) rules that it is forbidden to own an “evil dog” unless it is kept tied (..) a reflection of the earlier talmudic principle of keeping animals if required for a particular function. (https://www.google.nl/amp/s/www.myjewishlearning.com/article/animals-in-judaism/amp/)

4; hond van de ashab al kahf wordt geprezen in de koran en zal de hemel betreden. Al kahf vers 18; And you would have thought they were awake,1 though they were asleep. We turned them over, to the right and left, while their dog stretched his forelegs at the entrance. Had you looked at them, you would have certainly fled away from them, filled with horror.