Allereerst 1) Ibn Kathir (rahimahullah) maakt slechts een vermelding van de monogene mening van Shu’ayb al-Jabaa’i. Daarnaast maakt hij ook een vermelding van andere meningen – meningen die helemaal geen vermelding maken van ‘Bulus’. 2)
De mening van ‘Bulus’ en ‘Shim’on’ en ‘Yuhanna’ berust op één van de Isra’iliyyat, en dus is het zowiezo niet eens bindend.
3) Shu’ayb al-Jabaa’i over diens overleveringen zegt Imam ad-Dhahabi (rahimahullah) schrijft over hem dat zijn overleveringen “matruk” /achterwege wordt gelaten/ of verworpen/ zijn. Ibn Hajr al-‘Asqalani (rahimahullah) zegt dit trouwens ook. Imam Ad-dhahabi schrijft het volgende: شعيب الجبائى، أخباري متروك.
Zijn overleveringen worden dus verworpen, also de zogenaamde claim dat Paulus volgens de moslims een apostel zou zijn van Jezus as.